Page 9

fessornytapril

FESSORNYT gange med en busk. Musik og ryt-mer handler i det hele taget meget om matematik og rækkefølger. Gæt min regel Find en masse ting I kan samle sammen. Det kan være sten, grene, papir, sneglehuse, grankogler og lignende. Del nu tingene op i bunker efter en bestemt systematik. Det kan være efter vægt, farve, form eller længde. Find flere ting, der pas-ser ind i kategorier-ne, og læg dem i de tilsvarende bunker. For børn 7-9 år kan man udvide legen ved ikke at fortælle sit barn reglen og lade dem selv se, om de kan regne det ud. Find mønstre Denne aktivitet går i sin enkelthed ud på at finde og tale om mønstre-ne omkring os. Det kan være et mønster af ruder på en bygning, et mønster på et blad, en grankogle, et edderkoppespind eller noget helt femte. Tag eventuelt nogle blade med hjem, mal på dem, og lav et aftryk på et styk-ke pap. Brug pappet med det flotte blad-mønster som fød-selsdagskort. Spejling Læg en pind på jor-den, eller marker på anden vis to sider af et spejl. Læg nu nogle genstan-de (som det er muligt at finde eks-tra af!) foran “spejlet”, og spørg dit barn, om det kan lægge tilsvarende ting på den anden side af stregen, så det virker som et rigtigt spejl. 9


fessornytapril
To see the actual publication please follow the link above