Page 22

fessornytapril

MatematikFessor hitter i undervisningen I 7. klasserne på Frydenhøjskolen har lærerne droppet lærebøgerne og er gået all-in digitalt i matematiktimerne Det skal være sjovt at lære matema-tik, for det motiverer til at blive bedre. Det har eleverne i de tre 7. klasser på Frydenhøjskolen oplevet det se-neste halve års tid. De er kommet til at elske at træne tal med den digi-tale læringsportal MatematikFessor. Men ikke kun eleverne er glade for at arbejde i det digitale univers. Det er lærerne også. Siden skoleårets start har Louise Mejlholm og Rico Christensen integreret den digitale ”Fessor” i matematikundervisningen så meget, at lærebøgerne er lagt på hylden i den daglige undervisning. Det digitale univers har indtaget de to læreres klasseværelser. FESSORNYT Når det er sjovt at træne tal, kører det for eleverne – Eleverne er begejstrede for at lave matematik med ”Fessor” på deres iPad eller mobil. Jeg har som lærer oplevet en markant anden motivation hos eleverne. De elsker SuperTræ-neren, hvor de igen og igen øver det samme, men opfatter det som gode faglige udfordringer, fordi de får så mange forskellige opgaver. Det sy-nes de er sjovt, fortæller Rico, og tilføjer: – Vi har ændret hele måden, vi arbej-der på. Vi er gået all-in digitalt med undervisningen. Den enkelte elev 22


fessornytapril
To see the actual publication please follow the link above